onsdag 5 maj 2010

Färgrikt














Fyndade en chockrosa väska idag. Jag har letat länge efter en limegrön väska, men nu får jag nöja mig med den chockrosa till min Limecitron.
Jag är inte riktigt nöjd med citronen. Eftersom jag läste beskrivningen dåligt missade jag att vrida öglan i samband med ökningen. Det såg rätt snyggt ut de tre första mönsteromgångarna så jag tänkte inte så mycket på det, men när sjalen blev större kom hålen glesare och det är inte riktigt snyggt. Då hade jag kommit så långt att "froggning" inte kändes aktuellt. Det är kankse bara jag och några väldigt noggranna stickerskor som tänker på det. Sjalen är jätteskön och hålen märks mindre när den är arrangerad runt halsen.
Pärlkanten syns dåligt på bild men den blev fin.


Tre glada nystan från Nysta låg i brevlådan i går. Av det ena ska det bli en ny Citron utan hål.

1 kommentar:

Tina sa...

Jag gjorde likadant på min Citron, med hålen fast medvetet. Tycker din Citron blev jätte fin härlig grön färg.