tisdag 3 november 2009

Utflykt

Jag slank in på Deisy Design på väg till däckbyte och Ikea. De hade en 120 cm lång Knit Pro-rundsticka 2,5 mm som jag behöver till tröjprojektet. Jag kunde inte motstå ett nystan ljust turkos Drops Baby Merino. Det ska bli en sotarmössa åt 7-åringen med benvärmarna tänkte jag.
När jag skulle betala på Ikea blev det väldigt mycket mer pengar än jag tänkt mig när jag gick där och stoppade handkräm, fotkräm, tvål, vackra tyger, diskhandskar, plastlådor, ljusstakar, adventsstjärna, glödlampor...ja ni vet allt som verkar så billigt och nödvändigt... i den gula kassen.
Jag kommer att ha en väldigt vacker och färggrann duk på mitt köksbord alldeles snart.

2 kommentarer:

knitbyme sa...

Visst är IKEA farligt. Minst lika farligt som en garnmässa. Fast mina IKEA-kassar är blå o används till tvätt här hemma. Den där sotarmössan. Är det den som du skickade elannmönstret på?
Ps Jag har lånat din Stickabok på Bibblan. :-)

Bibblostick sa...

Ja, jag tänker använda samma beskrivning.