söndag 24 augusti 2008

Augustisockorna



Nu är de färdiga, mina augustisockor. De var också min OS-stickning. Väldigt roliga att sticka och ett lagom omfattande val var det. Semestern slutade precis till OS och det har varit full fart. I vecka anlände ännu ett barnbarn, Lykke så jag har tillbringar rätt mycket tid hos hennes systrar. Att ha en stickning i händerna är skönt när man sitter och väntar på babyns ankomst.





I dag har jag hunnit sy pyttekläder till den lilla och det ska bli fler. Hela köksbordet är fyllt av mjukistyger och undanlagda T-shirts i glada färger. Egentligen har jag inte tid att gå till jobbet i morgon.

5 kommentarer:

adadone sa...

stanna hemma å sy då så färgar jag...puss puss :-)

ma sa...

Vilken liten söting!
Hämtar garnvindan i morgon eller på onsdag, garnet har kommit till Paris så det närmar sig...

Snygga sockar oxå :)Snart klar med mina,

Eva i Halmstad sa...

Grattis , både till tösen och till sockarna.
De är härligt med barn, både stora och små.
Ha de bra .
Eva.

Efwa - Medea sa...

Grattis till barnbarnet och visst är det kul att sy småkläder!

LenaL sa...

Grattis till barnbarnet, så ljuvlig hon är!