fredag 24 juni 2011

Glad midsommar

Min trädgård är inget att skryta med, men om jag gör små nedslag och struntar i helheten finns det många glädjeämnen.


Två utslagna pioner glädjer mig idag även om det är midsommarruggigt ute.
Min Clematis överraskar mig varje år. I maj ser den ut som om den är helt död och sen växer den i raketfart och kanske har jag några blommor nästa vecka.




Pelargonen med de vackra bladen har jag misskött å det grövsta, så förra vecka klippte jag ner den helt och nu tittar det fram små små blad. Växtkraften är stark och det finns hopp.

Och inomhus doftar det nybakt.

1 kommentar:

maria sa...

Doft av nybakat är inte fel. Och pioner, jag älskar pioner. Kanske inte att lukta på just, men att titta på. Tänk att de små hårda knopparna blir stora, fluffiga, vackra blommor.