lördag 13 november 2010

Greenfield cardigan


Jag ska sticka denna kofta, Greenfield Cardigan (Ravelrylänk).
Jag hittade den i min nyinköpta bok (jag har inte inköpsstopp på stickböcker) New England Knits.


Efter mycket letande och en stark frestelse att inhandla garn trots inköpsstopp provstickade jag off white Karisma Angora Tweed som jag fann i mina gömmor. Det finns inte att köpa längre tror jag men jag har gott om.
Ursprungligen skulle det bli en tröja med flätor till yngsta dottern, men jag kom av mig när hon blev gravid med första barnet för elva år sedan.

5 kommentarer:

ma sa...

Fin! Den boken måste jag få bläddra i någongång.

Bibblostick sa...

Det ska du få.

Katrin sa...

Visst är det härligt med garngömmor. Jag käner igen det där med att jag skulle ha stickat för xx år sedan.

EvaBys sa...

Snygg! lycka till!

Joanna sa...

Den här har jag gjort i Manos silk Blend. Ska posta ett foto på den snart.
Boken är ju full av fina mönster!