söndag 20 september 2009

Röd sjal och fler sotarmössor

Nu äntligen har jag stickat de sista långa varven på den rätstickade röda sjalen. Modellen är urenkel och sjalen blir kanske inte precis jättevacker, men jag älskar just den här varianten av sjal. Det är en oerhört smidig vardagssjal som sitter skönt, tar liten plats att packa och väger nästan ingenting. Eftersom den dessutom är så lätt att sticka är det ingen katastrof när den är utsliten eller blir borttappad.


Sen måste jag ju visa upp Juni och Lykke i sotarmössorna.


5 kommentarer:

Mia sa...

Nu har jag setat och sett flera av dina sotarmössor, Jag har några grabbar här hemma som gärna vill ha såna, har du lagt ut uppskriften någonstanns, jag har inte hittat den... Det är väl lite synd att förlora så fina sjalar likaväl, tänk på allt jobb du lagt ner och garnet... Rätstickad eller inte, fin är den och jag tycker det är så skönt med såna sjalar över axlarna när jag sitter i framför tv,n om vintern :)

knitbyme sa...

Hejsan. Jag är oxå nyfiken på mönster till sotarmössor. Både barn o vuxen

Emma Carlsson sa...

Hej!

Även jag måste berömma dig för dina underbara sotarmössor. De är verkligen precis vad jag letat efter då en sådan skulle bli den perfekta julklappen. Undrar om jag möjligtvis kunde få mönstret till dem?

Min mail är:
carlssonemma@live.se

Mvh Emma.

Tinha J sa...

hej jag är också nyfiken på hur du har gjort dessa fina mössor. an du tipsa om vart man kan få tag på mönstret både till vuxna och små?

Tack för en kul blogg!

Bibblostick sa...

Hej Tinha!
Skriv till mig på elisabeth dot norinder at gmail dot com
så berättar jag mer