fredag 24 juli 2009

Linlinne och linkofta


Nu är de färdiga koftan och linnet. Koftan har jag tragglat med sen förra sommaren och tyvärr märks det, stickfastheten växlar något. Knapparna fick bli röda för att matcha det röda linnet. De grå linet är väldigt tunt och besvärligt att sticka i och ändå jobbigare att montera. Jag ångrade att jag inte stickade fram- och bakstyckena i ett stycke samt ärmarna på rundsticka. Nåväl nu är den färdig och den känns väldigt behaglig på och den kommer att passa fint till det röda linnet i Yllets lingarn. Linnet påbörjade jag för några veckor sen när jag insåg att enda sättet att få ett linne som passade till min nya kjol var att sticka det själv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vad snyggt! Och vilket tålamod du har. Jag får aldrig färdigt såna stora saker så jag har släppt det och håller mig till de mindre projekten som blir klara snabbt. Yllets lingarn är ljuvligt, och vilka färger sen! Har köpt några härvor nyligen, i olika färger, och bara en av varje...tokigt förstås...men jag kunde ju inte välja i den godishyllan!