söndag 5 april 2009

Nu känner jag mig äntligen lite bättre

Jo, jag var på Grötö och det var fantastiskt. Det sorgliga var bara att jag hostade, var hes och hade feber. Det blev en penicillinkur längre fram i veckan.
Som tur var så mådde jag riktigt o k på lördagmorgonen när det var work shop hos Triinu. Vilka vackra sjalar hon hade med sig och så lugnt och pedagogiskt hon lärde ut uppläggning, kantmaskor, knoppar och avmaskning förutom alla tips vi fick. Den här boken


köpte jag av Triinu och detta spetsprov blev resultatet av förmiddagen.



Resten av vistelsen försökte jag få till en sjal i tunn merinoull som jag också köpt av Triinu, men febern gjorde att jag trasslade bort mig hela tiden. Jag fick verkligen övning på "knoppar" och de blir fina.
Inhandlade en hel del garn också i vackra vårfärger.



På söndag förmiddag färgade jag garn i en "mini-work shop" hos Karma garn.


Godisfärgat sockgarn med Kool-Aid.
Tack för en härlig helg! Nästa år tänker jag vara alldeles frisk!

Inga kommentarer: