fredag 13 februari 2009

Nu är varven långa


Jag trodde att sjalen snart skulle vara färdig, men varven är ju så långa mot slutet. Det är i alla fall en väldigt rolig stickning och jag blir glad av färgerna. Beskrivningen hittade jag på svenska på Ravelry. Garnet är Kauni 8/2.
Av garndrömmarna i korgen har jag nu 2 nystan Silke Alpaca och 2 härvor Lorna's Laces kvar att sticka upp. Jag är inte längre säker på att det blir någon basker av Silke Alpacan.
I morgon bitti bär det i väg till Göteborg. Jag hoppas att jag hinner titta in här.

3 kommentarer:

sanna sa...

Ååå, härliga färger.

Anonym sa...

Hej !!!!!!!!!
Undrar om du vill tipsa mig hur jag hittar den svenska beskrivningen på sjalen?
Jag har nyss gjort en hjärnoperation och har så tråkigt på rehab........
Min mail är marre71@hotmail.com
många hälsningar Marie

knitbyme sa...

Kan du tipsa mig med om det svenska mönstret.tack. Har fnattat runt på ravelry men inte hittat det. Har din blogg favorit o kollar jämt dina fina framgångar.