lördag 26 januari 2008

Sockor, sockor, sockor


Dags att sy ihop Regiasockorna i tån. Det var verkligen smidigt att sticka två sockor samtidigt.



I går bestämde jag mig för garn till Februarisockorna och lyckades lägga upp och starta Magic Loop på två stickor trots att jag glömt beskrivningen hemma. Det känns verkligen som om jag nu kan räkna mig som Magic Loop-stickerska.



Till Februarisockorna valde jag ett Sisugarn från mitt lager. Jag stickade dessa sockor för ett år sedan i vitt Sisugarn och de blev mycket bra. nu är det ena dottern som ska få ett par i turkos.

3 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Mina nya sockar sitter också på rundstickan, en knepig grön färg. Bild finns på bloggen.
Ha de så gott på dej,
Eva.

Strumpstickan sa...

har du något tips på var man kan köpa Sisugarn idag?

Anonym sa...

Jag tror att det finns Sisu hos Hannas garn & Design på Axel Dahlströms Torg, Högsbo i Göteborg. Mitt garn har jag köpt på utförsäljning på Ateljé Margareta i Borås. Innan jag flyttade till Borås handlade jag Sisu på Britt Anderssons butik på nätet http://www.3ug.se/brittandersson.html.