söndag 28 januari 2007

Upphittat projekt men också två avslutade

Jösses jag lovade ju min yngsta dotter en Islandströja.
Den hittade jag påbörjad i arbetsrummet idag. Jag stickar tröjan mörkt grå med mönsterbård i svart och ljusgrått.
Den rundstickade "kroppsdelen" är färdig till ärmhålan och arbetet hade avstannat när det var dags att börja på ärmarna. Nu är den första ärmen påbörjad.

Sockorna till min sockbytarkompis gjorde jag klara till skidsprinten i morse.


Junis kolt fick knappar i kväll. Hennes mamma säger att Juni kanske redan vuxit ur kolten men att det i så fall finns mindre flickor i bekantskapskretsen som den kan passa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ser ju jättefin ut mamma..hoppas den passar...

Anonym sa...

Juni är ju fortfarande minst. Vad gillar Du boken Smuts. Kram från Pål o Susanne
PS. Fin blogg. Borde lära oss hur det funkar...DS